23.10.08

Ζουμιά

(Ζουμιάς για την παλιά γενιά αναγνωστών του μικρού Νικόλα ήταν ο επιστάτης του σχολείου του -γιατί τους έλεγε να κοιτάζουν τα μάτια και μέσα στα μάτια είναι το ζουμί, εξηγούσε ο μικρός Νικόλας. Στην καινούρια μετάφραση που πήρα για τον Αργύρη, ο Ζουμιάς έχει γίνει Σούπας (?). Δεν ξέρω γαλλικά και δεν ξέρω ποια είναι η σωστή, αλλά εγώ το Ζουμιά είχα αγαπήσει).

Ζουμιά λοιπόν, γιατί το παρακάτω μεταφρασμένο αποσπασματάκι από μια συνέντευξη στο Newsweek με συγκίνησε ελαφρώς. H συνεντευξιαζόμενη είναι η Kristina από το autismvox (ε, ναι, πάλι autismvox)

Τι θέλεις να ξέρουν οι άνθρωποι για τη ζωή σου ως μαμά του Τσάρλι?

Ποτέ δεν είχα σκεφτεί ότι θα ήμουν μητέρα ενός ανάπηρου παιδιού, το οποίο θα χρειαζόταν συνεχή επίβλεψη, δεν θα πήγαινε στο πανεπιστήμιο, θα χρειαζόταν ειδική εκπαίδευση, δε θα μπορούσε να κάτσει να διαβάσουμε μαζί ένα βιβλίο, που θα ήταν τόσο μα τόσο διαφορετικό. Ούτε είχα σκεφτεί ότι θα ήμουν η μητέρα ενός παιδιού που θα ανοιγόταν στον ωκεανό την ώρα της πλημμυρίδας ή που θα αντέχει να ποδηλατεί περισσότερη ώρα από ‘μενα και να το καταδιασκεδάζει. Τα πάντα σε σχέση με το μεγάλωμα του γιου μου ήταν αναπάντεχα, αλλά όλα άξιζαν τον κόπο. Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις, πολύ γεμάτη, κουραστική και ενίοτε απογοητευτική. Ο γιος μου είναι ένα υπέροχο παιδί. Ούτε ο άντρας μου ούτε εγώ θα θέλαμε να είναι διαφορετικός.

Όλη η συνέντευξη αξίζει να διαβαστεί (κ κάπου εδώ έρχεται ο Χρήστος και λέει για τους φίλους μας τους αμερικάνους 'μακριά από μας κ εκεί να μείνουν΄).

6 σχόλια:

Maria είπε...

για αυτο δεν τα διαβαζω αυτα, γιατι βγαζουν ζουμια
πι-ες
αλλαξε ο μπλογκερ τα σχολια?

μαρια-μαρια

athanasia είπε...

Αισθάνομαι έτσι ακριβώς για το "ποτέ δεν το είχα σκεφτεί", για τις προκλήσεις, για το αναπάντεχο. Προσθέτω κι όσα έμαθα η ίδια, πρωτίστως για μένα την ίδια, πόσα θα αγνοούσα αν δεν είχαν συμβεί όλα αυτά.

Για το "ούτε ο άντρας μου ούτε εγώ θα θέλαμε να είναι διαφορετικός", δεν με απασχολεί πια πώς θα ήταν η Χριστίνα αν δεν είχε αυτισμό, την αγαπώ όπως είναι. Αλλά, επειδή έχει αυτισμό, έχω όμως αγωνία για την "ζωή μετά", μια αγωνία που, σε ό,τι με αφορά, δεν θα είχα αν ήταν νευροτυπική. Κι υπάρχουν πολλές στιγμές που θα ευχόμουν να μην είχα λόγο να έχω αυτή την αγωνία.

MenieK είπε...

α, πα, πα! αναβαθμίστηκε ο Ζουμιάς? νοιώθω αιφνίδια σα να εξαφανίστηκε η παιδική μου ηλικία....

Ανώνυμος είπε...

Οικεία συναισθήματα και για μένα. Τέτοια συνάντησα και στο πρώτο βιβλίο της ΜακΚάρθι και στο "Νόηση" και στην κουβέντα που είχαμε με την Κατερίνα Ζαρίφη όταν μας επισκέφθηκε το καλοκαίρι.

Το πλαίσιο:
Υποψήφιος πρόεδρος μακρινής χώρας ανοίγει το φάσμα του αυτισμού και για άλλα παιδάκια. Προφανώς υπάρχει χώρος.
Στη συνέχεια, καθηγήτρια επαρχιακού πανεπιστημίου αποφασίζει να του τρίψει το λάθος στα μούτρα του.
So what????

Στις ελληνικές εκλογές το ρόλο της Χριστίνας θα πάρει φυσικά η Πέρλα.

Αλλά αυτό το "Λευτεριά στους αυτιστικούς" κάπως ....... μου φαίνεται.

Χρήστος ρ. (αναμένοντας τον Λένιν του αυτισμού - και τον Στάλιν αργότερα)

houz είπε...

Υπέροχη συνέντευξη.
Μου 'ρθε στο μυαλό εικόνα εμείς στα βαλκάνια να χτίζουμε το καλυβάκι σιγοτραγουδώντας ενω άλλοι έχουν βάλει μόνωση, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο, ADSL και όλα τα καλούδια γενικώς.

Πι-ες : Που ναι τα avatar μας χασάπη !!!!!!!
Πι-ες 2 : Γίναμαι μονδέρνοι με light γραμματοσειρές και ντιζαινάτα κόμβια.
Πι-ες 3 : Γιατί το αμερικάνικο μοντέλο πρέπει να το αγοράσουμε πακέτο και να μην πάρουμε μόνο τα θετικά και τα εφικτά σε μας.

Μαριλένα είπε...

Μαρία, σκανδαλώδες κ δεν ξέρω πώς συνέβη!

Αθανασία, συμφωνούμε απόλυτα, τι να λέμε..

Meniek, καλωσήρθατε, θα διαβάσω με την ησυχία μου το πολύ ενδιαφέρον μπλογκ σας. Κι εγώ ένιωσα προδομένη από τη μεταφράστρια..

Χρήστο, δεν πολυσυμφωνώ, αλλά δεν είναι και προς θάνατο. Νομίζω την αδικείς την Κριστίνα, για μένα είναι μια ειλικρινής φωνή που δεν εξωραϊζει την κατάσταση αυτισμός, αντίθετα την παρουσιάζει ρεαλιστικά χωρίς συναισθηματικά κρεσέντα ή υστερικές κραυγές. Επιπλέον είναι ένα πολύ αξιόπιστο blog για ενημέρωση. Απόψεις.

Houz, χαίρομαι που σ΄άρεσε και που βλέπω και το «καλυβάκι» της Αθανασίας να ξεπροβάλλει. Για όλα τα υπόλοιπα δηλώνω άγνοια η admin της συμφοράς..