9.1.09

Ανάγνωση-γραφή

Τώρα που ξανάρχισαν τα σχολεία και ριχτήκαμε εκ νέου στο κυνήγι της γνώσης, της προόδου (και του δόλιου διπλανού, Κωστάκη), ο Ρίκος αντέγραψε χτες στο τετράδιο τις δυο πρώτες ολόκληρες λεξούλες: παπί και έλα.

Διαβάζει και γράφει τις συλλαβές των τ, π, κ, λ και ν. Τα γράμματα βέβαια σπανίως είναι πάνω στη γραμμή ή εξαιρετικά ευανάγνωστα, κι επίσης ορισμένες φορές βραχυκυκλώνει με το ω και το ε-και φυσικά είναι πάντα μα πάντα αρκετά διασπασμένη η προσοχή του και πρέπει να τον επαναφέρω- αλλά εν γένει δίνει την αίσθηση ότι η εξάσκηση πιάνει τόπο.

Παλιότερα, ψάχνοντας να βρω ποιος είναι ο πιο εύληπτος τρόπος να μάθει κάποιος ανάγνωση (νομίζω ότι το είχα διαβάσει και στο Δαραή για τα παιδιά με σύνδρομο Ντάουν) είχα καταλήξει στη μέθοδο της φωτογραφικής αποτύπωσης των ολόκληρων λέξεων. Κάτι παρόμοιο μού έχει εξηγήσει η φίλη μου η Έμμα ότι ακολουθεί επιτυχώς κι εκείνη.

Το ερώτημα είναι, τα δικά σας παιδιά με ποιο τρόπο αναγνωρίζουν λέξεις/διαβάζουν, τι έχετε δει να δουλεύει?

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

δοκιμασε τα διπλοχαρακα τετραδια, αλλιως τα λενε και καλλιγραφιας νομιζω .εχουν 3 γραμμες, οι δυο ειναι κοντα κοντα και πρεπει το παιδι να γραφει αναμεσα στις δυο γραμμες.

Μαρια-Μαρια

Κική είπε...

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά με ΔΑΔ και συναφείς διαταραχές μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά ανάγνωση όταν αυτή διδάσκεται με την ολιστική μέθοδο, δλδ πρώτα παρουσίαση ολόκληρης της λέξης και μετά "σπάσιμό" της στα μικρότερα μέρη της (συλλαβές και γράμματα).
Αυτό γιατί έτσι "εκμεταλλευόμαστε" καλύτερα την εξαιρετική οπτική μνήμη που τα παιδιά αυτά κατά πλειοψηφία έχουν αφενός, αφετέρου τους κινητοποιούμε περισσότερο το ενδιαφέρον τους μια που τους παρουσιάζουμε ολόκληρες λέξεις και δεν αναλωνόμαστε σε πολύωρες ασκήσεις για την κατάκτηση της φωνολογικής ενημερότητας...
Κάλο είναι να συνοδεύουμε την προς εκμάθηση λέξη και με την αντίστοιχη φωτογραφία της έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το παιδί έχει κάνει σωστά τη σύνδεση στο μυαλό του.

Ανώνυμος είπε...

Η Κική έχει εν μέρει δίκιο. Επειδή όμως οι μαθητές με ΔΑΔ μας εκπλήσσουν διαρκώς,αντί άλλης απάντησης παραπέμπω στο βιβλίο της Σουζάνας Παντελιάδου "Μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτική πράξη. Τι και γιατί", σελ 141 - 169, όπου αναφέρονται λεπτομερώς οι έξι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στα ζόρια, αυτό ανοίγω για βοήθεια.

Καλή συνέχεια
Βαγγελιώ

island είπε...

Μόνο μια καλημέρα σήμερα γιατί αλλιώς θα βγω εκτός θέματος.

athanasia είπε...

Kαλημέρα! Η μόνη συμβουλή που έχω να δώσω (γιατί, απ' όσο έχω δει, υπάρχουν αρκετές τεχνικές που πιάνουν ή δεν πιάνουν με κάθε παιδί), είναι να μην γίνει η όλη διαδικασία ιδιαίτερα πιεστική, για να μην το δει αρνητικά ο Ρίκος ("ουφ, μ' έπρηξαν με αυτά τα δύσκολα" κλπ.).

Καλή τύχη :)

The Gasbird Familly είπε...

Ο Τεό ψηφίζει "δαγκωτό" Μίμη , Λόλα και παλιό αλφαβητάριο!Μεγάλα γράμματα,απλές εικόνες καθόλου διασπαστικές,ξεκάθαρα πράγματα.Το μόνο πρόβλημα είναι το πως κόβουμε την περισπωμένη από το μήλο!

Ανώνυμος είπε...

Σελίδες με ασκήσης προγραφής, πλαστικοποίηση και μετά με μαρκαδόρο που σβύνει.

Επίσης κάρτες ανάγνωσης με μεγάλα ευδιάκριτα γράμματα.

Το PC και το word βοηθάνε επίσης.

Αν και δεν είναι fun της TV δοκιμάστε και τα παιδικά DVD με καραόκε.

Τέλος δοκιμάστε για "ευκολάκι" ( προδωσία με λέξη ) να διαβάζετε λογοτυπα ή γνωστές εκφράσεις που βλέπει καθημερινά ( π.χ. Μπομπ ο Μάστορας )και μετά να τα γράφεται με απλή γραφή και να το διαβάζει.

mamma είπε...

Καλημέρααααααααααα! Πού είσαι;
Ήρθα να δηλώσω πως πίνω τον καφέ μου τρεις μέρες τώρα χωρίς το ανάγνωσμά μου.
:(
Όλα καλά; Είσαι εκτός Αθηνών; Ή μπήκες ξανά σε holiday mode;

υγ. ακολουθεί email