16.3.10

Προβληματάκια μέρος 15ο

Θυμάμαι από το Γυμνάσιο μια φίλη να λέει ότι αποφεύγει να ζητάει βοήθεια στα μαθήματα από το Φυσικό πατέρα της γιατί «το παραμικρό να τον ρωτήσεις, ξεκινάει από την ανακάλυψη της φωτιάς».
Αυτό το εξαντλητικό (nervous) breakdown analysis έμελλε τελικά να γίνει η ζωή μου-αλλά δεν το ήξερα τότε. Αυτό που επίσης δεν φανταζόμουν ήταν ότι θα μου άρεσε.
Από χτες ξεκινήσαμε ένα ακόμα πιο σπασα&^%χ΄δικο αναλυτικό τρόπο να λύνουμε τα προβληματάκια μας. 
Ίσως αυτό να εννοούσε η Νίκη (?) ότι παθαίνει κι ο Τεό, ο Ρίκος πετάει μια απάντηση στο πρόβλημα (πολύ συχνά σωστή), αλλά αδυνατεί να θυμηθεί σε τι αντιστοιχούσε. Ωραία, 7 είναι, τι είναι όμως? Μπίλιες, μήλα, αιγοπρόβατα, οι ώρες που μένουν στη μανούλα μέχρι το μοιραίο? Έτσι, διαβάζουμε 2-3 φορές το πρόβλημα και υπογραμμίζουμε τι ρωτάει ώστε να το έχουμε εύκαιρο την ώρα της απάντησης. Αν δε το πρόβλημα είναι Μαθηματικής Ολυμπιάδας και άνω (4 εργάτες χτίζουν ένα τοίχο σε πέντε μέρες, 5 εργάτες σε πόσες θα τον χτίσουν) το ζωγραφίζουμε κιόλας. 
Παράλληλα βάλαμε και τους κανόνες που μας αφορούν αμφότερους-για το Ρίκο, προσέχω, δεν κοιτάζω αλλού, δε λέω άσχετα και για τη μαμά δεν ουρλιάζει, δε σηκώνεται, βοηθάει, δεν κρατάει το κεφάλι του Ρίκου μέσα στον κουβά με το νερό κλπ.
  

8 σχόλια:

mamma είπε...

Δεν θυμάμαι να σε γνώριζα στο Γυμνάσιο (μα τόσο ταύτιση βρε παιδί μου;). Αν κι εμείς ξεκινήσουμε από τον Αδαμ και την Εύα (την πουτάνα).

Τέλος πάντων, καταλαβαίνω πως εσείς έχετε το πρόβλημά σας αλλά η σημερινή καταγραφή σου είναι από τις πιό αστείες που έχω διαβάσει(πάω να αλλάξω βρακί γιατί κατουρήθηκα).

Φιλιά!

The Gasbird Familly είπε...

Ετσιιιιιιιι !!!!Το κεφάλι μέσα στον κουβά !!!
XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXA!!!!!!

The Gasbird Familly είπε...

Ετσιιιιιιιι !!!!Το κεφάλι μέσα στον κουβά !!!
XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXA!!!!!!

Lia είπε...

Καλλλλά πας καλλλλλά ;

Υπάρχει περίπτωση να λυθεί αυτό το πρόβλημα.

Δεν είναι επαρκή τα δεδομένα.

Καταρχήν οι τέσσερις εργάτες τι είναι ;
του δημοσίου ; του ιδιωτικού τομέα ;

Πληρώνονται με την ώρα ; με την μέρα ; με το μέτρο ; με το έργο ;

Είναι δική τους επιχείρηση ή υπεργολαβία ;

Ο τοίχος σε ποιόν ανήκει ;

Υπάρχει άδεια απο την πολεοδομία ή είναι τοίχος για playroom ;

Και για τέλος ο πέμπτος που ήρθε ποιός είναι ;
Γιατί αν είναι συνδικαλιστής μπορεί ο τοίχος να γίνει σε περισσότερους μήνες.....

Απο την άλλη διάβασε το κείμενο σου 4 εργάτες χτίζουνς ένα τοίχο σε πέντε ημέρες 5 εργάτες σε πόσες ( τι πόσες μέρες, μερίδες αιγοπρόβατίνες, μπίλιες ) θα τον χτισουν ( ποιόν θα χτίσουν ; τον τοίχο ή τον πέμπτό εργάτη που ήρθε )

Ετσι για να πέρνουμε όλοι σειρά για τον κουβά !!!!!!!

MiKy είπε...

πολυ καλο !
κάπου είχα δει σαν βοήθεια, να υπογεμμίζεις στο πρόβλημα με διαφορετικού χρώματος μαρκαδοράκι τα διάφορα ζητούμενα/δεδομένα.

Πολύ σας χαίρομαι φιλενάδα!!!!

Ιωάννα είπε...

Προσπαθώ ακόμη να λύσω το πρόβλημα και τελικά καταλήγω στα ερωτήματα της Λίας. Αν οι εργάτες είναι του δημοσίου και ο πέμπτος είναι υπεράριθμος, τότε θα πέφτει ο ένας πάνω στον άλλο, και όχι σε πέντε, αλλά ούτε σε εκατό μέρες δεν θα τελειώσει ο τοίχος.
Και ποιά στο καλό, είναι η απάντηση και λύση;

butterfly είπε...

Θα συμφωνήσω με τη μάμα, πραγματικά πολύ αστείο! Τι τάξη πάει το παιδί, εν τω μεταξύ, και κάνει αντιστρόφως ανάλογα; Εμείς τα κάναμε στην έκτη (και δεν τα καταλάβαινα με τί-πο-τα). Τέσσερις εργάτες-τέσσερις μέρες, πέντε εργάτες-πέντε μέρες. Τελικά όμως, είναι αλήθεια.;)

Μαριλένα είπε...

Μάμμα, τηξ, ντρέπομαι :-p.

Gasbirdίνα, πάνω σε τέτοιες στιγμές λέω και τα σούπερ παιδαγωγικά, "βρήκες 5 τι είναι αυτά τα μ@μημένα τα 5, ΛΕΕΕΓΕΕΕ".

Λία, αυτό είναι το άττιτιουντ υμών των θεσσαλονικέων και βγαίνει μετά ο Πάγκαλος και λέει ότι δεν θα έπρεπε να κυκλοφορείτε ελεύθεροι. Ε μα!

Μιραντάκι, ωραία ιδέα κι αυτή όντως, μάλλον και πιο καλή.

Ιωάννα, το λύνει η φιλενάς butterfly και μην παίρνεις το κακό παράδειγμα των ανωτέρω. Εμείς πρέπει να έχουμε το can-do στυλ!

Butterfly, τα ίδια με τις βρύσες που γεμίζουν δεξαμενές και τα τρένα που αναπτύσσουν ταχύτητα. Δεν τα κάνει ο Ρίκος, απλώς το θυμήθηκα και το ΄βαλα :-).