7.11.07

Τεκμήρια

Γκουγκλίζω μανιωδώς να βρω άρθρα για εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό από τους γονείς τους.

Διαβάζω, υπογραμμίζω, μεταφέρω, όλα είναι από δημοσιεύσεις της NAS (National Autistic Society) και προωθούν κυρίως το TEACCH :

  • Δομημένη εκπαίδευση: έχει αποδειχτεί ότι γονείς (με την κατάλληλη εκπαίδευση-καθοδήγηση) μπορούν μια χαρά να χρησιμοποιήσουν τεχνικές δομημένης εκπαίδευσης με τα παιδιά τους. Αποτελέσματα και για τους γονείς (οι οποίοι νιώθουν ότι αποκαθιστούν την επικοινωνία με το παιδί τους, αλλά και έχουν έλεγχο μιας μέχρι πρότινος χαοτικής κατάστασης), αλλά και για τα παιδιά που αυξάνουν τη διάθεσή τους για συνεργασία και επικοινωνία.
  • Αυστηρά δομημένη, λιγότερο αυστηρά δομημένη, πολύωρη ανά εβδομάδα αλλά και χρονικά πιο περιορισμένη, η εκπαίδευση από τους γονείς σε ικανό ή μεγαλύτερο βαθμό αποδίδει.
  • Βλεμματική επαφή, ικανότητα για δημιουργικό παιχνίδι, γλωσσικής έκφραση και κατανόηση, συντονισμένη προσοχή (όποιος γελάει με τη μετάφραση του joint attention ας βοηθήσει πάραυτα!) ήταν ορισμένοι από τους τομείς στους οποίους σημειώθηκε σημαντική πρόοδος.

Και συνεχίζουμε, Νιόνιο.

ΥΓ. Ξεκινήσαμε χτες μαθήματα, αίθουσα αναμονής του κέντρου. Διαβάζω το Λανθαρότε του Ουελμπέκ και ο διπλανός τύπος διαβάζει downtown. Στο Λανθαρότε ο γάλλος τουρίστας κάνει τα χιλιάδες απερίγραπτα με ένα ζευγάρι Γερμανίδες κι ο Ουελμπέκ τα περιγράφει μέχρι κεραίας. Πιάνω το μάτι του διπλανού να τσιμπάει λέξεις, έχει ένα 5’ να γυρίσει τη σελίδα στο δικό του. Τον αφήνω να δει το εξώφυλλο και βγάζω και ξεκινάω το Φάρο.

4 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

Kαλημέρα,
εντελώς λογικό μου φαίνεται η εκπαίδευση του παιδιού από τον γονέα.

Αν ο γονέας έχει τα κατάλληλα εφόδια, (διαβάσει και ό,τι άλλο χρειάζεται) σαφώς είναι προτιμότερο για το παιδί.

Λέω εγώ τώρα η άσχετη, αλλά ένα παιδί είναι πάντα ένα παιδί, ασχέτως των ιδιαιτεροτήτων που έχει και η επαφή με ένα δικό του πρόσωπο, νομιζω του κάνει περισσότερο καλό.

καλημερα ξανά :)

Μαριλένα είπε...

Ο γονέας, βέβαια, έχοντας πάντα υπό μάλης το γενάθλιο χάρτη :-)

Ανώνυμος είπε...

Η βελτιωση του παιδιου (με ΔΑΔ) εξαρταται
Α. απο τον ιδιο του τον οργανισμο κυριως,
Β. απο το οικογενεια του δευτερευοντως
Γ. και σε τριτη μοιρα ερχεται η συμβολη ολων των ειδικων .

Επομενως ,η εκπαιδευση των παιδιων περναει πρωτα απο τους γονεις και μετα απο τους εκαστοτε ειδικους.

Μαριλενα πιστευω σημερα να σου στειλω τις φωτογραφιες,

Στο προηγουμενο ποστ σου διαβασα τα σχολια σας , αλλα καπου σας εχασα κοριτσια , ειτε μιλατε αλλη γλωσσα , ειτε εγω παραπουρεψα.

Μαριλένα είπε...

Μαρία, με την ησυχία σου στείλε (αν και όσο το σκέφτομαι το εβδομαδιαίο πρόγραμμα τόσο θέλω να το εφαρμόσω).
Αν αναφέρεσαι στα όσα λέει η Νερίνα, νομίζω ότι εννοεί ότι με το προηγούμενο επιχειρούσα (εγώ η αθώοτερη των αθώων) να χώσω τον άντρα μου να μην αφήνει το Ρίκο να τεμπελιάζει-εκεί που λέω ότι παραμελούνε τις ανεξάρτητες. Μα τι γράφω η άτιμη, πολλαπλές αναγνώσεις και ερμηνείες επιδέχονται αι μπούρδαι μου!